Over Niels

Hi, ik ben Niels! Als allround Creative bedenk ik verrassende creatieve concepten, activerende campagnes én pakkende content. Met ruim 10 jaar ervaring aan bureau- en klantzijde weet ik als geen ander hoe ik met mijn ideeën doelgroepen in beweging breng en aanzet tot actie. Ik denk groots, middelenvrij en buiten de gebaande paden.

Met een achtergrond in design gaat de ontwerper in mij daarbij tot het gaatje voor de perfecte uitwerking; de schrijver in mij schaaft net zolang totdat die brand story of themaregel hélemaal raak is. Als resultaatgerichte teamplayer geloof ik in nauwe samenwerking met collega’s en klanten, want: wie snel wil gaat alleen, wie ver wil komen gaat samen.

Ik doe:
• Conceptontwikkeling
• Art direction
• Copywriting

Mijn brede interesse en veelzijdigheid zie je terug in de mooie merken – groot en klein(er) in uiteenlopende branches – waaraan ik heb mogen werken.

Met deze branches heb ik ervaring:
Automotive, FMCG, Loterijen, Media, Non-profit, Overheid, Retail, Techniek en Zorg.

Voor deze merken heb ik gewerkt:
AEG | BankGiro Loterij | BrabantZorg | Cordaid | COTY | David Lloyd | De Haagse Hogeschool | Endemol | Gemeente ‘s-Hertogenbosch | HAK | Hoppenbrouwers Techniek | Jantje Beton | Jumbo | La Place | L’Oréal | Leids Universitair Medisch Centrum | LVMH | Maybelline | Mercedes-Benz | Mercy Ships | Ministerie van Buitenlandse Zaken | Museumkaart | Nationale Postcode Loterij | Nescafé | Nespresso | Nestlé | NH Hotels | NPO Radio 1 | Oxfam Novib | People’s Postcode Lottery | Pro Plan Hond | Provincie Noord-Brabant | Ricoh | Rode Kruis | Stokke | Svenska Postkod Lotteriet | Swarovski | VriendenLoterij | Wereld Natuur Fonds

Werkervaring:
Communicatie Team | 2018 – heden
Freelance | 2017 – 2018
Moxie Amsterdam | 2015 – 2017
WWAV | 2015
Goede Doelen Loterijen | 2010 – 2014

Opleiding:
HKU – Image and Media Technology | 2006 – 2010
Grafisch Lyceum Zwolle | 2003 – 2006